Spletni marketing spremljajo številne spretnosti, ki jih za uspeh morate obvladati. SEO članek je ena izmed najpomembnejših delov optimizacije, ki jo morate za dobro uvrstitev poznati do potankosti.

V tem prispevku se bomo osredotočili na to kaj je SEO članek, v čem se razlikujeta onsite in offsite SEO članek (in kako lahko to izboljša vašo uvrstitev), ter kako dejansko napisati popoln offsite SEO članek.

seo članek

Kaj je SEO članek

Preprosto povedano je SEO članek spletna vsebina, ki je napisana tako, da zvišuje uvrstitev vaše spletne strani. SEO članek je torej optimiziran članek.

SEO članek je načrtno napisan tako, da se Googlovemu algoritmu ‘dopade.’ To pomeni, da vsebuje SEO elemente in upošteva SEO pravila.

Pomembno je da ločimo, da vsi optimizirani prispevki niso SEO članki. Pogosto namreč napišemo neko vsebino, ker je naš prvi namen bralcem ponuditi neko informacijo in vsebino šele nato optimiziramo. 

SEO članek pa že pričnemo pisati z načrtno SEO optimizacijo, njegov glavni namen pa ni podajanje informacij bralcem, ampak zviševanje uvrstitve vaše spletne strani.

Optimizirani prispevki, ki imajo vlogo SEO članka, vsebujejo navadno 600-5000 besed. To je sicer samo osnova.

Po podatkih iz leta 2022 imajo najbolje uvrščeni prispevki nad 3000 besed.

Primer vrhunskega SEO članka na spletni strani Varcevanje-energije.si | Cena elektrike

Spletna stran Varcevanje-Energije.si je spletna stran, ki svoje mesto v Googlovih rezultatih zaseda zarad vrhunske optimizacije, kombinirane z relevantno vsebino.

Na spodnji sliki lahko pogledamo njihov prispevek Cena elektrike v 2022. Opazimo, da je popolnoma optimiziran, saj je njegova vloga obenem podajanje informacij bralcem in zviševanje uvrstitve spletne strani.

Poglejte si prispevek na povezavi cena elektrike. Opaziti bi morali nekaj glavnih SEO elementov.

cena elektrike - seo članek

Po čem se razlikujeta onsite in offsite SEO članek

Sedaj, ko smo razčistili osnove, je pomembno da ločimo dve vrsti SEO člankov:

  • onsite SEO članki
  • offsite SEO članki

Imeni vam bi že morali biti znani iz onsite in offsite optimizacije. 

Onsite SEO je optimizacija, ki jo izvajamo na naši primarni spletni strani (ki jo skušamo uvrstiti višje). 

Offsite SEO pa je optimizacija, ki jo izvajamo preko sekundarnih spletnih strani ali celo drugih platform (in s tem vseeno izboljšujemo uvrstitev naše primarne spletne strani).

Podobno delujejo tudi onsite in offsite SEO članki. Onsite članke pišemo na naši primarni spletni strani, offsite članke pa na sekundarnih spletnih mestih.

Med dvema vrstama pa obstajajo pomembne razlike. Čeprav obe vrsti temeljita na upoštevanju SEO pravil, so ta za onsite SEO bolj podrobna. 

Onsite in offsite SEO članki se razlikujejo predvsem po vsebini. Onsite prispevki so namreč vsebinsko strogo in direktno povezani z vsebino vaše spletne strani. Offsite SEO članki? Ne tako.

Stroga pravila pisanja onsite SEO | Ebonitete.si – Bonitete

Kot omenjeno, je pisanje onsite člankov nekoliko drugačen proces kot pisanje offsite člankov. Deluje po bolj strogih pravil in sledi strožjemu načrtu.

Kot primer poglejte spodnji primer onsite prispevka, na spletni strani Ebonitete.si, ki govori o bonitetah. V nadaljevanju našega prispevka boste opazili podobnosti med onsite prispevki.

bonitete - seo članek

Kaj vpliva na izbiro ključne besede za offsite SEO članek

Izbira ustrezne ključne besede za vašo spletno vsebino vedno predstavlja določen izziv. Pri izbiri ključne besede za vašo spletno stran, se odločamo predvsem na podlagi iskalnega volumna, iskalnega namena in konkurence.

Za offsite vsebine pa je izbira ključne besede nekoliko lažja, saj na njo vplivajo drugi dejavniki. Pri iskanju offsite SEO vsebine je lahko ključna beseda popolnoma nepovezana s ključno besedo vaše spletne strani. V vsebini ju lahko namreč povežete samostojno.

Sicer vsaj delna povezava v ključnih besedah (npr. besedi optimizacija spletnih strani in SEO članek) predstavlja neko prednost, to ni nujno. 

Ker smo torej določili, da na izbiro ključne besede za offsite SEO ne vpliva ključna beseda vaše primarne spletne strani, lahko pogledamo kaj pa vpliva na njo:

  • vrsta besede
  • iskalni volumen 
  • vaše poznavanje ključne besede
  • relevantnost vsebine

Ključne besede delimo na dve vrsti:

  • dolgorepe (longtail) besede
  • generične besede

Generične ključne besede so kratke ključne besede, ki imajo visok volumen. Nasprotno so dolgorepe. Longtail ključne besede so daljše besedne zveze (4 – … besed), zato jih mesečno išče manj iskalcev – imajo manjši iskalni volumen.

Ko gradimo spletno stran vedno iščemo generične ključne besede, z visokim iskalnim volumnom. Offsite SEO članek pa ne zahteva velikega volumna, saj služi kot osnova za močan backlink.

Offsite SEO članek lahko zato temelji na longtail ključnih besedah, ker bo dobra uvrstitev backlinku dala večjo moč, kakor velik obisk.

Offsite SEO članek bo najmočnejši, če dobro poznate vsebino o kateri pišete. Delajte raziskave, preverjajte vire in najpomembneje – ne prepisujte! Google prepisovanje strogo kaznuje.

Za onsite članke so značilne generične ključne besede, za offsite pa longtail ključne besede

Poglejmo si primer prispevka na spletni strani Prvafina.si. Prispevek je napisan na primarni spletni strani, torej je onsite. Kot prejšnja omenjena prispevka iz primarne spletne strani, ima tudi ta generično ključno besedo.

Opazimo, da onsite članki delujejo boljše, če ciljajo na besede z višjim iskalnim volumnom, offsite članki pa imajo večjo moč, če se uvrstijo višje (torej longtail besede, saj se je na njih najlažje dobro uvrstiti).

odkup terjatev - seo članek

Kako se lotimo pisanja zasnove za SEO članek

Onsite članek ali offsite članek (ali katerakoli druga daljša vsebina) nujno zahtevajo zasnovanje, pred pričetkom pisanja.

Če želite, da je vaš prispevek resnično dobro napisan in, da ga tudi Google oceni kot uporabnega, je zasnova prvi korak do uresničitve tega cilja.

Formiranje zasnove za offsite SEO članek je k sreči precej preprosto, ko se seznanite z glavnimi načeli.

  • KLJUČNA BESEDA

Vsak članek pričnete oblikovati z izbiro ključne besede. V prejšnjem poglavju smo že povedali, kaj bo vplivalo na izbiro ključne besede za offsite prispevek.

  • NASLOV (H1)

Naslednja stvar je določanje naslova. Ta mora biti avtentičen in predvsem relevanten. Pri tem se oprite na vsebino vaše konkurence. Če so o tem že pisali, je nesmiselno enako napisati še enkrat.

  • POGLAVJA (H2)

Določanja poglavij se lotite tako, da najprej predvidite število besed. Prispevek s 600 besedami navadno sestavljajo 3 poglavja. Bolje je, da uporabite več poglavij, kot premalo (eno poglavje naj nima več kot 250 besed).

  • UVOD IN ZAKLJUČEK

Preden pričnete s pisanjem še načrtujte zanimiv uvod in močan zaključek. Cilj uvoda je pridobiti bralčevo pozornost (bralci namreč stran v povprečju zapustijo v 10-20 sekundah). 

Zaključek bo močan, če bo vseboval CTA ali Call To Action. To je trditev, ki bralca poziva k delu. 

Zakaj se pisanja offsite in onsite člankov lotimo drugače | Magus.si – Artritis

Pisanja onsite in offsite člankov se lotimo po drugačnih poteh iz več razlogov:

  • offsite SEO zahteva pogostejšo vsebino (redno pisanje, npr. 1 prispevek dnevno)
  • cilj offsite članka je doseg prvega mesta (uporaba longtail besed)
  • cilj onsite članka pa je privabljanje bralcev (generične besede z visokim volumnom)
  • v offsite člankih želimo bralce preusmeriti na povezave
  • v onsite člankih želimo bralce čim dlje zadržati na naši spletni strani

Onsite članki so zato vsebinsko zelo podrobni, saj želijo bralcem biti najbolj v pomoč (tekmujejo s svojo konkurenco). Poglejmo recimo, kako je sestavljen onsite SEO članek Artritis.

O pisanju onsite SEO člankov se naučite iz videa spodaj: