Prvi korak pri optimiziranju spletnih strani je vedno izbira ustrezne ključne besede za spletno stran. Vsaka, strateško premišljena SEO optimizacija spletne strani se začne z analizo ključnih besed. SPodaj si poglejte ali se pristopa k optimizaciji strani z analizo ključnih besed, lotevate pravilno….

V tem prispevku se bomo osredotočili na vlogo ključnih besed v spletnih vsebinah (spletnih straneh, prispevkih, trgovinah, …). Neustrezna uporaba ključne besede lahko zavira razvoj vašega podjetja.

ključne besede za spletno stran

Kaj so ključne besede za spletno mesto

Ključne besede (kot vemo že iz osnovne šole) so besede v neki vsebini, ki približno obsegajo najpomembnejše podatke. V spletnem marketingu pa imajo ključne besede večjo vlogo. Njihova uporaba lahko vpliva na uspeh (ali neuspeh) vašega spletnega mesta.

Ključne besede za spletno stran so namreč tiste besede, ki Googlovem algoritmu pomagajo vašo vsebino razvrstiti v pravilno kategorijo. Tako lahko Googlovi uporabniki brskajo po spletu in dejansko najdejo to kar iščejo.

PRIMER: Predstavljajte si, da napišete vsebino o velikem požaru v Avstraliji. V njem zaobjamete vse, kar bralec mora in želi vedeti – datum požara, obseg požara, število žrtev, količinska škoda, …Na koncu pa to vsebino “optimizirate” za ključno besedo “požar.”

Če vaša ključna beseda ne opisuje vaše vsebine natančno, tudi ne bo razvrščena pravilno, kar se bo videlo v majhnem prometu na vaši spletni strani.

Uporaba ključnih besed na spletni strani Ebonitete.si – Boniteta prijava

Spletna stran Ebonitete.si je odličen primer ustrezne uporabe ključnih besed na spletni strani. Kot primer si poglejte njihovo vsebino za prijavo za bonitete. V en del vsebine so vključili veliko ključnih besed, ki jih razvijajo kasneje v prispevku.Poglejte si ga na Boniteta prijava.

boniteta prijava - ključne besede za spletno stran

Kako prepoznati ključno besedo v drugih spletnih vsebinah

V večini spletnih vsebin iskanje ključne besede ne predstavlja velike težave. Čeprav so profesionalni SEO pisci v uporabi ključnih besed tako izučeni, da iz njihove vsebine težko določite ključno besedo, vam prepoznavanje ključnih besed ne bo delalo težav, če veste kaj iščete.

Navadno je ključna beseda najmočnejša, ko je uporabljena v naslovu (za profesionalne SEO pisce to ne velja, in boste pogosto naleteli na njihove prispevek, ki v naslovu nimajo niti sinonima ključne besede).

Če opazujete povprečno spletno stran v Sloveniji, se zato najprej lotite analize naslova.

Katera beseda je na prvem mestu?

Kaj je tema naslova?

Če v naslovu ne zaznate ključne besede, nadaljujte na prvi odstavek vsebine.

Ključne besede, ki se ne pojavijo v naslovu, so pogosto najdene v uvodu, saj mora pisec napovedati vsebino. Ko pregledate uvod, še preglejte preostali del članka (pozorni bodite na podnaslove, imena slik in odebeljeno besedilo). Ključna beseda se v vsebini mora pojaviti večkrat.

Določanje ključne besede na drugih spletnih straneh | Varcevanje-Energije.si

Določanje ključne besede na spletni strani Varcevanje-energije.si vam sedaj ne bi smelo povzročati težav. Poglejte prispevek na povezavi Varcevanje-energije.si in določite ključno besedo.

Delno se prispevek vidi tudi na spodnji sliki.

cena elektrike - ključne besede za spletno stran

Kako delimo ključne besede za spletno stran

Ključne besede namenjene spletnim stranem, se delijo v dve skupini:

  • Longtail ključne besede
  • Generične ključne besede

LONGTAIL KLJUČNE BESEDE

Longtail (ali dolgorepe) ključne besede, so v povprečju dolge besedne zveze (4 besede in več). Pod dolgorepe ključne besede spadajo:

  • vprašanja (npr. Kako lahko povežem računalnik s telefonom)
  • specifična iskanja (npr. ovitek za telefon, srebrni, guma, Huawei p30 pro, bleščice, vodoodporen)

Zaradi dolžine, so si prislužile ime “dolgorepe.” Ko v iskalnik vpišemo longtail ključno besedo, navadno iščemo neko informacijo, ki je specifična našemu problemu.

Poglejte recimo primer te ključne besede: ovitek za telefon, srebrni, guma, Huawei p30 pro, mate, vodoodporen. Po čem se razlikuje od prejšnje? Po eni sami besedi, ki spremeni pomen besede in zahteva drugačne rezultate.

Daljša kot je dolžina, manjši je iskalni volumen. Kakšna je možnost, da bosta besedo “vijolična plišasta igračka medvedka z rogom, gasilsko uniformo in baletnim krilcem” v iskalnik zapisala dva Slovenca na mesec? Iskalni volumen longtail ključnih besed je torej nizek.

Ker je longtail ključnih besed lahko veliko, ki so si razmeroma podobne, ampak zahtevajo drugačne rezultate, je na posamezno ključno besedo podanih manj rezultatov. Torej – če v Google vpišete “zvezek,” boste dobili ogromno rezultatov. Če vpišete “zvezek, rdeč,” že malo manj, če napišete “zvezek, rdeč, Hello Kitty,” še manj, itd.

Manj kot je vsebine, manj je piscev – to pomeni manjša konkurenca. Na prvo mesto se je z longtail ključno besedo zato zelo lahko uvrstiti.

GENERIČNE KLJUČNE BESEDE

Generične ključne besede za spletno stran so kratke ključne besede (1 – 3 besed). Rezultati generičnih ključnih besed so prikazani po enaki logiki kot dolgorepe. Zaradi dolžine, jih v iskalnik vpiše veliko ljudi. Mesečni obisk besede “računalnik” v Sloveniji šteje 2900 ljudi.

Kot pričakovano, je zato na besedo “računalnik” zgrajene ogromno vsebine – konkurenca je velika. Z generično ključno besedo, se je na prvo mesto Googla zelo težko uvrstiti (lahko traja več mesecev ali let).

Prepoznavanje generične ključne besede na Prvafina.si

Primer optimizacije na generično ključno besedo, je spletna stran Prvafina.si (na sliki). V prispevku Dobaviteljski faktoring ciljajo na precej očitno generično ključno besedo – dobaviteljski faktoring.

V prispevku preverite gostoto uporabe ključne besede.

dobaviteljski faktoring - ključne besede za spletno stran

 

Search Intent in kako vpliva na izbiro ključnih besed

Na vašo izbiro ključne besede za spletno stran bi še posebej moral vplivati t. i. iskalčev namen ali Search Intent. To je dobesedno namen, ki ga ima bralec, ko v iskalnik vpiše neko ključno besedo.

Poznamo tri vrste iskalčevih namenov:

  • Informativni namen
  • Navigacijski namen
  • “Buy” namen

Informativni namen imajo vsi iskalci, ki želijo v rezultatih videti samo podatke. To pomeni, da jih ne zanima spletna trgovina, ali pot do lokala. Če bi iskalec z informativnim namenom v iskalnik vpisal “šampon za lase,” ga zanima kako deluje, iz česa je narejen, kdaj je bil izumljen, …

Navigacijski namen imajo tisti iskalci, ki iščejo pot ali lokacijo. Če bi iskalec z navigacijskim namenom v Google vpisal besedo “šampon za lase,” bo pričakoval pot do najbližje trgovine s šamponom, ali do tovarne šampona v okolici.

“Buy” namen imajo tisti iskalci, ki seveda iščejo nakup. Ko iskalec z “buy” namenom v iskalnik vpiše besedo “šampon za lase,” pričakuje prikaz spletne trgovine, ki prodaja šampon za lase.

Večina ključnih besed odgovarja na en sam določen namen. Beseda “šampon za lase” ima večino iskalcev z “buy” namenom, zato se prikažejo spletne trgovine.

Če se lotite pisanja vsebine za neko ključno besedo, ki odgovarja na navigacijski namen, namen vaše vsebine pa bo informativni, se vaša stran ne bo uvrstila. To pomeni, da vaša stran ne bo imela obiskovalcev, torej bo brez prometa.

Kako določiti Search intent ključne besede

K sreči določanje iskalčevega namena za neko ključno besedo ne predstavlja velikega izziva. Najlažje je prepoznati navigacijski namen, saj se bo na prvem mestu največkrat pojavil Google Maps. To je zato, ker Google sam prepozna namene iskalcev, pri navigaciji pa bo na prvo mesto vedno dal sebe.

Tudi informativni namen je lahko prepoznati, saj bodo vse strani zgolj naštevale podatke, predstavljale eseje, itd. Informativne vsebine se močno izogibajo prodaji (razen zaslužek z oglasi).

Besede, ki bodo v iskanih rezultatih imele spletne trgovine imajo “buy” namen.

Kombiniranje “buy” in informativnega namena na Magus.si – Artroza

Spletna stran Magus.si se je upoštevanje iskalčevega imena lotila na prav poseben način. Poglejte prispevek Artroza na povezavi in skušajte določiti kakšen je namen besede artroza.

Namen besede je informativni – spletna stran Magus.si pa je informativni namen uspela spreobrniti v “buy” namen. Takšno strategijo uporablja več podjetij, saj tako dobivajo dvojni priliv bralcev (tiste z informativnim in tiste z “buy” namenom).

artroza - ključne besede za spletno stran

Pri iskanju ustrezne ključne besede za spletno stran je torej pomembno, da:

  • poznate vrsto ključne besede (longtail ali generična)
  • poznate namen ključne besede (informativni, navigacijski ali “buy”)
  • oblikujete vsebino na podlagi namena ključne besede

Če upoštevate te tri korake, bo vaše spletno mesto pridobilo SEO moč na podlagi ključnih besed, kar pa bo vodilo k boljši uvrstitvi. Več o ključnih besedah si lahko pogledate tudi v spodnjem posnetku:

Dodatne informacije:

Kako optimizirati spletno stran – MatijaZajšek.com