Zagotovo ste se med pisanjem spletnih vsebin že spraševali, kako se lahko res zagotovite učinkovitost vaših prispevkov, za boljšo uvrstitev vaše spletne strani. SEO članek je namenjen prav temu.

V tem prispevku bomo povzeli samo najpomembnejše o tem, kako napisati učinkovit SEO prispevek, ter kako z njim doseči prvo mesto na Googlu.

Po čem se SEO članek razlikuje od splošne optimizirane spletne vsebine

Optimizacija spletnih strani je postopek izboljšanja vidljivosti vašega spletnega mesta. (Wikipedia)

Ko napišete neko spletno vsebino, jo s prvim namenom napišete za bralca. SEO članek pa ne deluje tako. Ko pišemo pravi SEO prispevek, ga pišemo zato, da izboljšamo svojo uvrstitev spletne strani. V čem je razlika?

Ko pišemo izključno za bralca (in obenem skušamo doseči dobro uvrstitev na Googlu), vsebino optimiziramo šele potem, ko je v celoti napisana. 

To pomeni, da med procesom pisanja o optimizaciji še sploh ne razmišljate. Pisanje spletne vsebine zato poteka v dveh neodvisnih delih.

Pri pisanju SEO prispevka smo že med procesom pisanja pozorni na to, da upoštevamo vsa SEO pravila, copywriting trike, formule, … 

Optimizirana vsebina Strešna okna na Varcevanje-Energije.si

Vsebina, ki jo vidite na spodnji sliki, je iz spletne strani Varcevanje-Energije.si. Že prvi pogled na prispevek Strešna okna nam pove, da je besedilo v glavnem namenjeno bralcem. To vidimo predvsem po obsežnosti besedila in vsebini.

Ker pa prispevek tudi upošteva SEO pravila, je vsebina optimizirana.

strešna okna - seo članek

Že pred pisanjem SEO prispevka si določimo po kakšni formuli bomo pisali (npr. AIDA formuli), ter kako bomo bralce zadržali na spletnem mestu.

Kako torej napišemo takšen SEO članek?

Prvi korak je vedno izbira ključne besede

Preden se lahko lotite pisanja SEO članka, ali celo smiselne zasnove, je pomembno, da si izberete ustrezno ključno besedo.

To je predvsem zato, ker je ključna beseda tista, ki Googlu nazorno pokaže o čem govori vaša vsebina. Brez ključne besede vaša vsebina nima nobene možnosti za dobro uvrstitev.

Izbira ključne besede, ki vam lahko vsaj omogoči dobro uvrstitev, pa ni tako preprosto, kot se morda sliši. 

Za ta proces si lahko pomagamo s številnimi brezplačnimi SEO orodji. Najboljša so naslednja:

  • Keyword Surfer – Ta podaljšek omogoča prikaz iskalnega volumna (mesečnega obiska) ob vsaki besedi, ki jo vpišemo v Google iskalnik. Prav tako ponudi tudi podobne ključne besede, ki jih razvrsti po velikosti volumna.
  • Google Autosuggest – Orodje najverjetneje že uporabljate, odlično pa deluje v kombinaciji Kw Surferja.
  • Keyword Sh*tter – Orodje je preprosto za uporabo in deluje tako, da vanj vpišete neko temo, orodje pa izpiše na desetine besed, ki so povezane s to temo. Pozor! To orodje ne nudi izpisa iskalnega volumna.
  • Ubersuggest – Podaljšek je iznašel SEO mojster Neil Patel, zato tudi ponuja vse, kar SEO pisec mora vedeti o ključni besedi (iskalni volumen po državah, iskalni namen, težavnost uvrstitve, …)
  • Detailed SEO Extension – Orodje se uporablja predvsem za analizo drugih spletnih strani. Med drugim namreč izpiše ključno besedo vsebine (uporabno, ko preverjate konkurenco), domene, ipd. Orodje je namenjeno širši uporabi, kot samo izbira ključne besede.

Pri izbiri ključne besede upoštevajte tudi iskalni namen. To je namen, s katerim iskalec besedo vpiše v iskalnik. Poznamo tri iskalne namene;

  • navigacijski namen
  • informativni namen
  • “buy” namen

Vsaka ključna beseda ima namen, ki prevladuje. Če pišete za napačen iskalni namen, boste imeli manj bralcev, kar pa tudi škodi uvrstitvi.

Na spletnih straneh se ključne besede ponavljajo | Ebonitete.si – Bonitetna ocena podjetja

Ključne besede so določene za vsako vsebino posebej. Večje spletne strani, ki ciljajo na najbolj obiskane ključne besede, pa ključno besedo spletne strani uporabijo v vseh svojih vsebinah.

Tako deluje recimo spletna stran Ebonitete.si (na sliki), ki v svojih prispevkih vedno uporabi besedo “bonitete.” Ključna beseda vsebina na sliki pa je bonitetna ocena podjetja, ne “bonitete.” Takšno delovanje veča moč vaše spletne strani in izboljšuje vašo uvrstitev.

bonitetna ocena podjetja - seo članek

Kako napisati dobro zasnovo za SEO članek

Za dober SEO članek je pisanje zasnove ključnega pomena. Brez zasnove bo vaša vsebina razpršena in za bralca nenazadnje neuporabna. Organizirana vsebina je pomembna tudi Googlu, kar pomeni, da je pomembna za SEO članek. Kako se torej lotimo pisanja zasnove?

V prejšnjem poglavju smo razložili, da je najprej potrebno določiti ključno besedo. Nato se lahko posvetite naslovu. Naslov naj vključuje dvoje:

  • ključno besedo in
  • korist (“benefit”)

Za upoštevanje tega pravila se spomnite na Pahorjev zloglasen: “So what?” Če bralec ne ve kje bo od vaše vsebine imel korist, potem ne bo bral prispevka. Poglejmo primer naslova:

KLJUČNE BESEDE ZA SPLETNO STRAN

“So what?” In kaj? Spremenimo ta naslov v:

KLJUČNE BESEDE ZA SPLETNO STRAN & KAKO VAM POMAGAJO PRI UVRSTITVI

V obeh primerih je ključna beseda kar “ključne besede.”

Korist lahko razvijate tudi v vsebini | Prvafina.si – Dobaviteljski faktoring

V prispevkih, ki so neodvisni od vaše spletne strani, je korist nujno navesti že v naslovi. Če je besedilo del spletne strani, potem to ni nujno potrebno. Poglejmo recimo, kako je spletna stran Prvafina.si korist razvijala v vsebini za dobaviteljski faktoring:

dobaviteljski faktoring - seo članek

Po izgradnji naslova se lotite delitve vsebine. Najprej določite okvirno število besed za vaš prispevek (najuspešnejše spletne vsebine zadnjih dveh let imajo v povprečju 2000 besed).

Idealno število poglavij za 600 besed dolgo vsebino, je tri. Eno poglavje naj nikoli ne presega 300 besed. Ključna beseda se uporablja tudi v 2-3 podnaslovih. Poglejmo še, kako to doseže slovenska spletna stran Magus.si.

Odlična delitev vsebine na spletni strani Magus.si – Bolečine v vratu

Dobra in smiselna delitev vsebine zahteva vajo. V njej je odlična spletna stran Magus.si. V svojem prispevku Bolečine v vratu, so vsebino razdelili takole:

bolečine v vratu - seo članek

Dodatne informacije:

Še več o SEO vsebinah si poglejte spodaj: