3 usodne napake, ki jih delate pri izbiri ključne besede za spletno vsebino
Izbira ustrezne ključne besede za vašo spletno vsebino ni nobena znanost. Vse kar morate storiti je uporabljati učinkovita SEO orodja in se izogniti tem trem napakam, ki jih dela največ SEO piscev.
Kazalo
Izbire ključne besede se lotite kot del optimizacije
Prva napaka, ki se še vedno pogosto pojavlja pri začetniških SEO piscih, je pravilno vrednotenje ključnih besed. Ustrezna ključna beseda bo vaši vsebini dala možnost za dobro uvrstitev – ustrezna ključna beseda pa bo kakršnokoli uvrstitev onemogočila.
Predstavljajmo si, da si prizadevate napisati vsebino na temo posode. Cilj pisanja je verjetno dobra uvrstitev. Od česa pa je dobra uvrstitev odvisna? Odgovor je sigurno dobra spletna optimizacija.
Optimizacija spletne strani je lahko “dobra” tudi brez ključne vsebine. V vsebino lahko vključite grafične motnje, posnetke, copywriting trike, upoštevate majhna SEO pravila, kot je uporaba alinej in odebeljeno besedilo – vse to brez ključne besede.
Takšna SEO optimizacija je sama po sebi popolnoma neučinkovita. Zakaj? Google res vašo stran uvršča glede na kakovost vsebine, ampak, če ključna beseda ni očitno podana, potem Google algoritem ne bo vedel kam vsebino uvrstiti.
Če ste pisali na temo posode, in niste točno določili ključne besede kot “posoda za žar” ali “posoda za otroke,” kako bo Google vedel čemu vaša vsebina služi. Iz tega razloga, je ključnega pomena, da vsebino pričnete pisati šele po tem, ko ste določili ustrezno ključno besedo.
Če ne prepoznate vloge ključne besede za vašo vsebino, in je posledično tudi ne določite sami, vam bo jo določil Google.
Google pa vam bo določil besedo, ki najširše zajema vašo vsebino. Zakaj takšne besede niso ustrezne za doseganje dobrih rezultatov, boste izvedeli kasneje.
Ključne besede v prispevku Zavarovanje terjatev | Prvafina.si
Oglejte si zanimiv prispevek na povezavi zavarovanje terjatev ali pa na spodnji sliki. Kako opazimo, da je spletna stran Prvafina.si ključno besedo določila že pred pričetkom pisanja vsebine?
Najprej lahko vidimo, da se beseda ponovi večkrat skozi vsebino, ki je z njo prav tako v povezavi. Opazujte tudi, kako se beseda ne pojavi prepogosto.
Ne poznate (ali ne razumete) osnovne delitve ključnih besed
Da lahko ustrezno ključno besedo za vašo vsebino sploh izberete, je potrebno imeti nekaj osnovnega znanja o ključni beseda. Večina SEO piscev ve, da ključne besede delimo na dvoje:
- longtail (dolgorepe) ključne besede
- generične ključne besede
V osnovi se skupini delita na besede z visokim mesečnim obiskom (iskalnim volumnom) – to so generične, in pa besede z nizkim iskalnim volumnom – to so longtail ključne besede. Delijo se tudi po velikosti, pri čemer so generične kratke (eno ali dvo besedna zveza), in pa daljše dolgorepe ključne besede (4 besed in več).
V vsaki skupini obstajajo izjeme – generične besede, ki imajo nizki volumen in dolgorepe, ki imajo visoki volumen. Najboljša izbira za dobro uvrstitev so dolgorepe ključne besede z visokim iskalnim volumnom. Ker so longtail še namreč pogosto velja, da imajo manjšo konkurenco.
Te razlike je potrebno poznati, saj lažje določite na katero ključno besedo je vredno ciljati.
Večina onsite vsebin targetira na generične ključne besede | Sončna elektrarna – Panheat.si
Večina večjih spletnih podjetij – kot je tudi spletna stran Panheat.si – cilja izključno generične ključne besede. To je zato, ker so edine besede, ki imajo dovolj visok iskalni volumen, da dobijo dovolj obiskovalcev za delovanje podjetja.
Poglejte kolikokrat se beseda sončna elektrarna pojavi v prispevku.
Izvajate “keyword stuffing”
Keyword stuffing ali “tlačenje besed” je pretirana uporaba ključne besede v vsebini, z namenom, da bi jo Google uvrstil višje.
Res je, da je uporaba ključne besede izjemno pomembna za vašo vsebino. Določena gostota ključne besede je celo nujno potrebna, da se ta beseda uveljavi kot ključna za vašo vsebino.
Prepogosto pa je to “SEO pravilo” narobe razumljeno. Veliko piscev se ravna po pravilu, da “bolj” kot upoštevaš SEO pravilo, višje se boš uvrstil. Tu pa se seveda pojavi problem, saj gostota ključnih besed ni SEO pravilo, ampak napotek ali osnova besedila.
Da se izognete “keyword stuffing,” upoštevajte naslednje:
- ključno besedo skušajte uporabiti na začetku naslove, vendar je ne silite na prvo mesto, če uniči “zven” le-tega
- ključna beseda naj se pojavi v 1-3 podnaslovih, glede na obširnost vsebine
- ključna beseda naj se v vsebini, dolgi 600 besed, pojavi vsaj 5 krat
Uporaba ključne besede v podnaslovih na spletni strani Magus.si | Bolečine v hrbtu
Na kazalu spletne vsebine Bolečine v hrbtu, iz strani Magus.si, vidimo primerno uporabo ključne besede bolečine v hrbtu, v podnaslovih.
Kako prepoznate keyword stuffing?
- ko se v enem odstavku beseda pojavi več kot enkrat,
- ko pisci predloge zamenjajo s ključno besedo po nepotrebnem,
- ko se vsak nov odstavek, ali stavek prične s ključno besedo,
- ko se v vsebini pojavijo na videz popolnoma nepotrebne trditve, ki vključujejo ključno besedo
Na to napako je Google pozoren, in prepogosto uporabo ključne besede celo uporabi “proti” vaši uvrstitvi. Predvsem pa je napaka nevarna, ker odvrača bralce. Ve pa se, da je eden izmed najpomembnejših uvrstitvenih faktorjev prav čas, ki ga obiskovalci porabijo na vaši spletni strani.
Uporaba ključne besede v krajši vsebini na Ebonitete.si – Bonitetna ocena
Ključna beseda je pomembna tudi v krajših vsebinah. Kot primer poglejte, kako je spletna stran Ebonitete.si v kratki vsebini Bonitetna ocena, ključno besedo uporabila dva krat. Se vam to zdi kot keyword stuffing?
Dodatne informacije:
- v kolikor bi želeli ustrezno uporabljate ključne besede za optimizacijo vseh vaših spletnih vsebin (npr. YouTube video vsebine, vsebine za družabna omrežja, itd…), priporočamo, da pogledate prispevek o vsebinskem marketingu v katerem so podrobneje predstavljene vse razlike med različnimi vrstami spletnih vsebin za potrebe izvajanja učinkovitega spletnega marketinga. Kaj je spletni marketing in kako ga izvajati učinkovito najdete na drugi povezavi.
Odlično je znanje o ključnih besedah predstavljeno tudi v spodnjem posnetku: