Sanje vsakega spletnega pisca, so postati prvi na Googlu. Kako lahko to storite vi?

prvi na googlu

Zakaj tekmujemo za prvo mesto na Googlu (nekaj statističnih podatkov)

Prvo mesto na Googlu je posebno zato, ker ga obišče zdaleč največ iskalcev. Veliko spletnih prodajalcev se odloči, da je že mesto na prvi strani dovolj za zadostno količino prometa.

Trg v Sloveniji pa je znatno manjši od ostalih.

Preden se zato odločite, da je mesto na prvi strani Googla – na koncu, ali na začetku strani – za vas dovolj, si poglejmo nekaj statističnih podatkov.

Obiskanost vaše strani se meri po višini CTR – Click-through. To je število prikaza vašega spletnega mesta, deljeno s številom obiska tega spletnega mesta.

CTR prvega mesta na Googlo znaša 28.5%, in od tam navzdol strmo pada. Do že samo drugega mesta se CTR skoraj prepolovi, pri 15.7%. Deseto mesto na prvi strani Googla ima povprečen CTR 2.5%.

Manj kot 25% vseh obiskovalcev prve strani iskanih rezultatov nadaljujejo na drugo stran iskanja. Tam pa ima vsak rezultat pod 1% CTR in je za tako majhen trg kot je slovenski, popolnoma nerelevanten.

Druga stran Googlovih rezultatov (da ne govorimo še o tretji, četrti, …) je zato dobila tudi inovativno ime “stran pozabljenih.” 

Kako torej dosežemo prvo mesto in postanemo prvi na Googlu?

Prvo mesto na Googlu lahko dosežete plačljivo ali brezplačno

Na prvo mesto na Googlu se lahko uvrstite na dva načina:

  • PPC 
  • SEO

PPC (Pay Per Click) je plačljiva metoda, in deluje s pomočjo Google Adwords. Deluje torej tako, da Googlu plačujete za vsak obisk vaše strani, v zameno pa vaša spletna stran zaseda prvo mesto na Googlu.

Zasledili boste tudi imenovanje “neorganska” metoda. Organska metoda je SEO optimizacija, saj je neplačljiva.

Ko plačujete Googlu za prvo mesto, se ob vaši spletni vsebini pojavi oznaka “Oglas,” ki vašo vsebino loči od drugih, organskih rezultatov. Kako pa iskalci gledajo na to oznako?

Med 70 in 80 odstotkov iskalcev se za strani, ki mesto na Googlu plačujejo, popolnoma odpišejo. To pomeni, da morate od prometa, ki ga dobi prvo uvrščena stran na Googlu odšteti približno tri četrtine. 

Brezplačna oz. neplačljiva, organska metoda je SEO (Search Engine Optimization), oz. optimizacija spletnih strani.

Optimizacija je postopek neodvisnega izboljševanja vidljivosti vaše spletne strani, brez pomoči plačljivega partnerja.

Ker se spletne optimizacije lahko naučite sami, je ta metoda tudi popolnoma brezplačna.

Doseganje prvih mest z optimizacijo na Panheat.si | Sončna elektrarna

Spletna stran Panheat.si spada med najuspešnejše slovenske spletne strani, kar se tiče optimizacije. Poglejte, kakšen standard strani je potreben, za doseg prve strani Googla na spodnji sliki. Prikazan je prispevek Sončna elektrarna.

sončna elektrarna - prvi na googlu

Kako deluje SEO

Optimizacija spletnih strani je komplicirana zadeva, o kateri se vsega sigurno ne moremo naučiti s samo enim prispevkom. Lahko pa vam damo okvirno idejo o njenem delovanju.

Da boste prvi na Googlu, morate vedno ciljati na neko ključno besedo. Vsaka besedna zveza, ki ste jo kadarkoli vpisali v Google iskalnik, je ključna beseda, na katero je optimizirana neka spletna vsebina. Več o ustreznih vrstah spletnih vsebin ter pomenu priprave ustreznih vrst speltnih vsebin iz vidika SEO optimizacije ter doseganja viših uvrstitev na Googlu, poglejte v članku Vsebinski marketing.

Prve strani, ki se vam pojavijo v rezultatih, ko v iskalnik vpišete ključno besedo “zvočni valovi,” so napisane (in optimizirane) točno za to ključno besedo.

Če ste spletni trgovec, ki prodaja računalniške dele, potem bodo vaše vsebine bile optimizirane za ključne besede, kot so “matična plošča” in “procesor.” 

Velik pomen optimizacije predstavljajo torej ključne besede.

Sama optimizacija pa deluje na podlagi SEO pravil. Ta SEO pravila so nastajala (in se še razvijajo) skupaj z Googlom samim. Že od njegovega nastanka so se trgovci namreč spraševali, kako doseči prvo mesto.

Google pozna optimizacijo in celo ponuja svoje SEO smernice

Kaj torej – PPC ali SEO

Poznamo obe možnosti, kaj pa izbrati za najboljše rezultate?

Oboje.

Slovenski trg je premajhen, da bi vaša trgovina lahko zmerno rastla samo s PPC. Tudi na večje ključne besede je premalo prometa, da bi lahko normalno delovali z veliko izgubo obiskovalcev zaradi oznake “oglas.”

Po drugi strani, je SEO dolgotrajen proces. Učenje optimizacije do te mere, da jo lahko učinkovito izvajate sami, z mentorjem traja približno 5 mesecev. 

Rezultate dobre optimizacije lahko SEO mojstri pričakujejo v 2 mesecih po podatkih Morningscore.com. Povprečno podjetje lahko prve rezultate pričakuje v roku 6-12 mesecev. 

SEO rezultatov zato ne morete pričakovati v prvem letu. Dodatno, za nekatere najtežje ključne besede (ok. 1000 iskalni volumen), zahtevajo več let optimizacije.

Najboljša možnost za vas je torej kombinacija obeh. PPC ima hitre in dobre rezultate, zato lahko začnete z njim. Med tem časom lahko pričnete z optimizacijo. Ko s svetovalcem presodite, da je vaša stran dovolj optimizirana, lahko s PPC prenehate. 

Padec strani po PPC je neizogiben, vendar ga bo delna optimizacija ublažila. Do takrat, ko prenehate s PPC boste že pripravljeni, da z optimizacijo ponovno postanete prvi na Googlu.

Večina marketinških strokovnjakov opredeljuje PPC in SEO kot dva različna spletna kanala na isti platformi (Google). Sicer pa je zraven teh dveh kanalov, na spletu mogoče tržiti še preko številnih ostalih spletnih kanalov. Več o tem: Kako izvajati učinkovit spletni marketing

Nekaj spletnih strani, ki so optimizirane za prvo mesto

Ker je za dobro uvrstitev potrebno upoštevanje SEO pravil, ki jih postavlja Google, so optimizirane strani pogosto kvalitetnejše. Poglejmo si nekaj slovenskih spletnih strani – strani, ki so predstavljene so v celoti optimizirane, zato bomo iz vsake predstavili le eno SEO pravilo. 

Spletna stran Ebonitete.si – Bonitetne informacije

Za doseg najboljših rezultatov mora biti optimizirana vsaka vsebina. Tudi najkrajši vsebinski odlomki morajo vključevati ključno besedo na katero optimizirate. To so odlično upoštevali na strani Ebonitete.si v vsebini za bonitetne informacije.

bonitetne informacije - prvi na googlu

Spletna stran Magus.si – Bolečine v kolkih

Med optimizacijo spletne strani spada tudi pisanje SEO člankov. To so članki pri katerih pravila optimizacije upoštevate že med pisanjem. Takšne vsebine namreč močno pripomorejo k vaši uvrstitvi. 

Spletna stran Magus.si se je pisanja SEO članka Bolečine v kolkih lotila, s členjenjem vsebine. Dobra zasnova je lahko razlog za uspeh vašega prispevka.

bolečine v kolkih - prvi na googlu

Spletna stran Prvafina.si – Faktoring

Med SEO pravila ne spada le optimizacija za spletno stran. Najbolj na vašo uvrstitev vpliva čas, ki ga bralci preživijo na vaši spletni strani. Pomembno je, da vaša vsebina ne postane prenaporna. 

Spletna stran Prvafina.si v ta namen uporablja Bucket brigades, v prispevku Faktoring. To so izjave, ki bralca motivirajo za nadaljnje branje. 

faktoring-prvi-na-Googlu

SEO se lahko pričnete učiti že danes, da boste prvi na Googlu kar najhitreje. Poglejte si spodnji posnetek, kot uvod v optimizacijo: