Optimizacija spletnih strani oz. SEO | Vse kar vedeti, če z njo pričenjate v 2022
Za kaj stoji kratica SEO
Ta svetovno prepoznana kratica stoji za angleški têrmin Search Engine Optimization. V slovenščino se to najpogosteje prevaja kot optimizacija spletnih strani ali spletna optimizacija.
Pogosto se za izraz uporablja tudi besedna zveza SEO optimizacija.
V tem prispevku bomo izmenljivo uporabljali tako tujo kratico, kot slovensko prevedene pojme.
Kaj je SEO in kako deluje
Spletna optimizacija je definirana kot proces prilagajanja spletnega mesta tako, da izboljšamo njegovo vidljivost.
Razložimo najprej to zapleteno definicijo. SEO je proces, ker traja dlje časa. To ni samo nek gumb, ki ga vklopite v nastavitvah vaše naprave in nato deluje.
Prilagajanje spletnega mesta (pri katerem je najpogosteje mišljena spletna stran) je prilagajanje vsebine SEO pravilom oz. pravilom optimizacije.
Ta pravila delno določi Google, delno pa jih odkrijejo SEO mojstri sami.
Izboljšana vidljivost pomeni, da spletno mesto vidi več ljudi. Na Googlu bo neko spletno mesto (npr. blog ali spletno trgovino) videlo več ljudi, če bo ta visoko uvrščeno v Googlovih rezultatih iskanja.
Izboljšanje vidljivosti je torej v bistvu lovljenje prvega mesta na Googlu, saj največ iskalcev klikne na prvi rezultat.
SEO deluje s pomočjo Googlovega algoritma. Ta je sprogramiran tako, da na prvo mesto iskalnih rezultatov uvrsti tiste spletne strani, ki se mu zdijo najboljše in najbolj kvalitetne.
Nekaj pravil, po katerih Googlov algoritem razvršča spletne strani, je javnosti znan. Ta pravila so dobila naziv “SEO pravila,” saj jih za boljšo uvrstitev upoštevajo SEO pisci.
Bolj kot je spletna stran prilagojena tem pravilom, bolj bo Googlu všeč in višje bo uvrščena.
Katere koristi prinaša optimizacija spletnih strani
Glavni cilj SEO piscev je doseg prvega mesta. To namreč prinaša ogromno koristi za prodajalca:
- znamki, izdelku ali storitvi se razširi prepoznavnost,
- dodatna promocija,
- spletna stran dobi več potencialnih kupcev,
- vaše podjetje si prisluži zaupanje Googla (pomaga pri drugih Google projektih, ki jih imate v mislih),
- dobra uvrstitev privabi možne nove poslovne partnerje,
- obiskovalce spletne strani lahko usmerite na družabna omrežja, kjer pridobite večje št. sledilcev,
- …
Največja korist je neverjetna količina obiskovalcev, ki vam jo prinese prvo mesto. Kar 75% Googlovih iskalcev preveri samo prvi rezultat na Googlu.
Tako vam lahko samo eno mesto da gromozansko prednost pred konkurenco.
Je SEO visoko plačljiva služba
Če se spletne optimizacije ne lotevate za voljo svoje spletne strani, vas morda zanimajo možnosti kariere v tej smeri.
SEO je namreč najbolj iskana služba v digitalnem marketingu. Povprečna plača za SEO profesionalce je med 50 000 in 75 000 $ na leto.
Na slovenskem spletnem trgu je ta vsota znatno nižja – čeprav lahko optimizacijo iz Sloveniji izvajate tudi za tuji trg.
Zelo iskani so SEO pisci oz. SEO blogerji. To so pisatelji, ki pišejo po pravilih optimizirane spletne vsebine, s katerimi se uvrstijo na prvo mesto. V te vsebine nato dodajo razne povezave, ki posredno pomagajo pri uvrstitvi ostalih spletnih strani.
SEO profesionalci so iskani tudi za optimizacijo spletne strani kot same. Ti preverjajo, če stran vsebuje zahtevane SEO sestavine in elemente, ter izboljšujejo organizacijo vsebin.
Postanete lahko tudi SEO mentor in optimizacije učite večje skupine ljudi, ali pa nudite individualne krožke.
Kako težko se je naučiti spletne optimizacije
Učenje optimizacije ni ravno mačji kašelj. Osnov se ob naboru pravilnih virov lahko naučite že v nekaj mesecih, da pa spretnost resnično obvladate, pa lahko traja več let. Učenja SEO se lahko lotite na dva načina:
- samostojno (in brezplačno)
- ob vodstvu SEO mentorja (plačljivo)
Samostojno učenje spletne optimizacije je glede na veliko količino brezplačnih spletnih virov popolnoma realen cilj.
Tisti, ki se odločijo za takšno pot so sicer lažje izpostavljeni začetniškim napakam, ki celoten proces učenja lahko zelo podaljšajo.
V teh primerih je najbolje preko družbenih omrežij slediti SEO mojstrom, ki vsakodnevno podajajo nasvete in novo iznajdena SEO pravila. Najboljši družbeni omrežji za to sta Linkedin in Twitter. Ne pozabite tudi na YouTube.
Če se odločite, da se SEO-ta želite naučiti od nekoga z izkušnjami, lahko najamete SEO mentorja. V teh primerih se prijavite na vrsto predavanj (navadno to traja od 6 do 12 mesecev) ter pri nekaterih ponudnikih celo lahko prejmete SEO certifikat. Ta vam je lahko v pomoč pri iskanju službe pri različnih podjetjih.
Katera podjetja uporabljajo SEO
Spletno optimizacijo izvajajo vsa uspešna podjetja, ki tako želijo delovati tudi na spletu. To je zato, ker je SEO edini način s katerim lahko podjetja tekmujejo s svojo konkurenco.
Pa si poglejmo nekaj primerov slovenskih podjetij, ki izvajajo SEO …
Paintball-Ljubljana.si | Prispevek Laser tag
Na sliki spodaj vidite spletno stran Paintball-Ljubljana.si s prispevkom Laser tag. Ob natančnem pregledu vsebine je ugotoviti, da so uporabljeni mnogi SEO elementi in upoštevana vsa pomembnejša SEO pravila.
Ta stran je predvsem dobra v estetskem pogledu spletne strani. Bralec zaradi razgibane vsebine in uporabe številnih grafičnih motenj brez težav prebere celotno vsebino (in ne zapusti spletne strani).
Bolj kot je vsebina nagnetena, večja verjetnost je, da se je obiskovalec ne bo niti potrudil prebrati.
Magus.si | Prispevek Artritis
Naslednji primer je podjetje Magus, ki je na svoji spletni strani zgradilo precej obsežen blog. Vsi prispevki v njihovem blogu so skrbno optimizirani, in zato tudi pomagajo pri dosegu prvega mesta na Googlu.
V prispevku Artritis, na spodnji sliki, si poglejte mojstersko razdelitev vsebine. V kazalu je vidno, kako so povzeli čisto vse, kar najbolj zanima tiste, ki v Google vpišejo iskalni niz “artritis.”
Prvafina.si | Prodaja terjatev
Še en primer dobre optimizacije je viden na spletni strani Prvafina.si. Kot primer je podan eden izmed njihovih prispevkov – Prodaja terjatev. Spet je vidno sledenje pravilom spletne optimizacije. Posebej pohvalna je uporaba ključnih besed v prispevku.
Ebonitete.si | Boniteta
Zadnji primer je spletna stran Ebonitete.si. Na sliki je vidna njihova domača stran (ang. Home Page). To je stran, ki obiskovalec vidi najprej, ko obišče spletno stran.
Obiščite povezavo in si poglejte, kako so najpomembnejše o svojih storitvah strnili na en prispevek.
Zakaj je SEO aktualen (in bo še dolgo časa)
SEO je aktualen, in bo še veliko časa zato, ker je edina popolnoma brezplačna pot do visoke uvrstitve na Googlu. Obstaja tudi plačljiva možnost – kjer lastnik spletne strani Googlu plača zato, da ga uvrsti na prvo mesto. To imenujemo PPC in se izvaja preko Google Ads.
V tem primeri lastnik spletne strani plača neko vsoto za vsakega obiskovalca, ki vstopi na njegovo spletni stran.
Kratkoročno je to za podjetje dobra poteza, če pa gledamo dolgoročno, pa ni vredno.
Dokler bo Google obstajal (kar bo glede na število uporabnikov še veliko časa) bodo ljudje našli rešitve s katerimi doseči prvo mesto neplačljivo – in to je zaenkrat samo spletna optimizacija.