V tem prispevku se lahko naučite kako zgraditi optimizirano spletno stran s pomočjo SEO sestavin in elementov. Pomagajte si s spodnjim kazalom …

 kako zgraditi optimizirano spletno stran

Kako organizirati vsebine | Header & meniji

Prvo vprašanje, ki se pojavi pri gradnji spletnih strani je, kako najbolje organizirati vsebine.

Zapomnite si to – organizacija vsebin bo najboljša takrat, ko Google presodi da je tako. Google pa to odloča po svoji algoritemsko objektivni presoji.

Gledal bo uporabo menijev na spletni strani, ter organizacijo le-teh v smiselno celoto.

 

Spoznajmo torej vrste menijev, ki jih je moč uporabiti na spletni strani:

  • primarni meniji

Ta vrsta menija obsega najobširnejšo vsebino. V primarnem meniju boste zasledili vsebine kot so blog, kontakt, ocene in mnenja strank, ter vse ostale najosnovnejše informacije.

 

  • sekundarni meniji

Sekundarni meniji so tisti, ki sestavljajo primarni meni. Ko se bralec z miško postavi na primarni meni, se pojavi število sekundarnih, ki so skupaj nekako povezani.

Primer je neka šolska spletna stran, ki vsebino razdeli na to namenjeno dijakom, staršem in nato še zaposlenim.  

Primarni take spletne strani bi se lahko imenovali: 

  • Dijaki,
  • Starši,
  • Zaposleni,
  • O šoli, …

Sekundarni meniji, ki bi se pojavili pod menijem “Dijaki” bi lahko bili:

  • Ocenjevanje,
  • Prehrana,
  • Izleti in ekskurzije,
  • Gradivo, …

 

Primer uporabe primarnih in sekundarnih menijev na Paintball-Ljubljana.si | Praznovanje rojstnega dne

Poiskali smo spletno stran, ki je primer dobre uporabe primarnih in sekundarnih menijev. Na spodnji sliki vidite enega izmed primarnih menijev (Posebna ponudba), ki je razširjen na več sekundarnih (Rojstni dnevi, Fanovščina, Dekliščina, …).

Opazili boste, da se vsi primarni meniji ne morejo deliti na sekundarne. Tudi takšne menije je dobro vključiti v spletno stran, saj ji dajo neko obliko.

V ozadju vidite, da je odprta vsebina za praznovanje rojstnega dne. Meni se glede na vsebino iz katere vstopate nanj ne spreminja. Če bi se, bi se obiskovalci tudi težje orientirali po strani.

praznovanje rojstnega dne - kako zgraditi optimizirano spletno stran

Sedaj, ko smo razložili uporabo menijev, lahko nadaljujemo na to, kam na spletno stran menije sploh postaviti.

 

Temu je namenjena splošno uporabljena SEO sestavina, imenovana HeaderMed brskanjem po spletnih straneh ste Header že mnogokrat uporabljali, tudi če se tega ne zavedate.

To je “najvišji” del spletne strani. Je konstanten. To pomeni, da se na spletni strani pojavi vedno v isti obliki, ne glede na katerem delu spletne strani se nahajate. 

V Headerju so vidni primarni meniji ali pa glavna delitev spletne strani.

Da je Header res učinkovit (tako iz SEO vidika, kot za obiskovalce), bi naj vseboval primarne menije in tudi kontaktne podatke.

 

Header na spletni strani Magus.si | Bolečine v vratu

Ob branju prispevka Bolečine v vratu iz spletne strani Magus.si je opaziti dobro zgrajen Header, ki spremlja vsebino.

Povedali smo, da je header konstanten. Če bi obiskali vsebino Bolečine v rami ali Bolečine v kolenih, bi videli čisto isti vrhnji del strani. Oglejte si ga na sliki spodaj. 

bolečine v vratu - kako zgraditi optimizirano spletno stran

Kje na spletni strani izvesti predstavitev produktov oz. storitev | Spletna trgovina in Landing page

Predstavitvi produktov oz. storitev, ki jih prodajate sta delikatni zadevi za vašo spletno stran. Pogosto je to tisto, kar bralce pritegne ali pa odvrne do te mere, da spletno stran zapustijo. 

Če prodajate produkte (neke izdelke) in imajo ti neko fiksno ceno, je najboljša uporaba spletne trgovine.

Opisi v teh so kratki in jedrnati, točno to kar kupci v tem primeru iščejo. Za dobro mero lahko ob opis dodate povezavo na kakšno blog objavo (iz vaše spletne strani!), ki izdelek še dodatno opiše.

 

Posebej pa deluje predstavitev storitev, ki pa se izvaja preko t. i. pristajalne strani (Landing Page).

To je prva stran, ki jo obiskovalec vidi, ko vstopi na spletno stran. In ker so prvi vtisi še posebej na spletu zelo pomembni (največ obiskovalcev stran zapusti v prvih 10-20 sekundah), je pomembno, da se vsebina začne z “lažjimi” temami.

Veliki napisi in slike so vedno zanesljiva dobrodošlica za bralca. Manj nagneteno in obsežno kot izgleda vsebina, lažje se bo obiskovalec odločil za nadaljnje branje.

 

Če ne veste, kako bi se lotili grajenja pristajalne strani, lahko uporabite posebno SEO sestavino, imenovano Home slider.

To je avtomatska prezentacija, ki je sestavljena iz slik, ob njih pa lahko dodate tudi besedilo.

Čar home sliderja je v njegovi preprostosti. Format, ki ga uporablja, vas prisili, da opis strnete na čim manj besed, kar seveda pomeni, da bo bralec dobil najosnovnejše informacije že takoj.

Dodatno, uporaba slik obiskovalce še bolj pritegne.


Spletna stran Ebonitete.si predstavitev storitve prične s home sliderjem | Boniteta prijava

Odličen primer avtomatske prezentacije s home sliderjem je najden na spletni strani Ebonitete.si. Na sliki vidite kako mesto ima na spletni strani.

Če pogledate povezavo na Ebonitete.si se lahko malo poigrate s prezentacijo. Opazujte tudi, koliko vsebine je napisano na posameznih slidih.

boniteta prijava - kako zgraditi optimizirano spletno stran

Kam shraniti dodatne informacije in sorodne vsebine | Sidebar & Footer

Naslednje kar bi vas moralo zanimati, je kje navesti vse ostalo. Spletno stran pač ne gradijo samo Header in meniji.

Sidebar in Footer sta SEO elementa, ki sta oba namenjena shranjevanju prav teh dodatnih informacij. To so npr.:

  • celo ime podjetja,
  • lokacija,
  • kontaktni podatki,
  • dostop do raznovrstnih prijavnic,
  • povezava z družabnimi omrežji, ter
  • sorodne vsebine

Lotimo se najprej uporabe Sidebara. To je neobvezna sestavina spletne strani, Google ne “odšteje točk” za uvrstitev, če ga ne uporabimo. Njegova uporaba pa ima lahko samo pozitiven vpliv.

Na spletni strani sidebar izgleda kot dodaten kos menijev, ki se z vami premika po vsebini. 

Pogosto je spremljevalec ob blog prispevkih.

Navadno vsebuje sorodne vsebine in kontaktne podatke, v njem pa se tudi pojavljajo raznorazne prijavnice in povezave do družabnih omrežij.

 

Footer je obvezen del spletne strani (če želite, da je dobro uvrščena). Tako kot Header, je tudi Footer konstanta na spletni strani – pomeni, da je enak ne glede na katerem delu strani se nahajate.

Kot pove ime, je Footer postavljen na dno vsebine, v njem pa lahko navedete prakrično vse zgoraj naštete podatke.

 

Primer Footerja na spletni strani Prvafina.si | Faktoring

Odličen primer footerja je ta, ki ga vidite na spodnji sliki. Zgradila ga je spletna stran Prvafina.si, našli pa smo ga pod enim izmed njihovih prispevkov – Faktoring

Oglejte si ga na spodnji sliki – vključuje ime podjetja, lokacijo, delovni čas, kontakt ter tudi povezavo z družabnimi omrežji. 

faktoring - kako zgraditi optimizirano spletno stran

Ne pozabite na GDPR dovoljenja in Cookie Consent

Da lahko spletna stran (v Evropi) funkcionira normalno, brez kršenja kakršnihkoli zakonov in brez izrabe osebnih podatkov, mora vključevati GDPR in Cookie dovoljenja.

Cookie consent se uporablja na praktično vsaki spletni strani odkar je prišel v veljavo, še vedno pa ga na spletno stran moramo dodati samostojno.

V spodnjem posnetku si lahko pogledate, kako cookie consent vgraditi v vašo spletno stran, da ne bo težav pri obdelavi osebnih podatkov vaših obiskovalcev.

https://youtu.be/ChjX6U5EPdE