SEO (search engine optimization) oziroma optimizacija spletne strani je način posodabljanja spletnih strani, s katerim dvignemo svojo ciljano spletno stran med rezultati na spletnih iskalnikih. Prvi korak spletne optimizacije je SEO ključne besede in ker ta korak predstavlja temelj optimizacije spletne strani, velja tudi za najpomembnejši del SEO.
Kaj je ključna beseda
Ključna beseda je besedna zveza, ki jo ljudje vpišejo v spletne iskalnike, z namenom, da jim bodo ti vrnili določene rezultate. Določene spletne strani ciljajo na določene ključne besede, saj je na teh ključnih besedah največ ljudi, ki bi jih zanimala vsebina dane spletne strani. Prvi korak SEO ključne besede je toraj določanje pravilne ključne besede. Preden pa lahko naredimo to, pa moramo poznati različne lastnosti ključnih besed:
- Iskalni volumen je prva lastnost, ki jo ima vsaka ključna beseda. Je številka, ki predstavlja količino ljudi, ki na mesec poiščejo ključno besedo. Ta številka se lahko spreminja glede na izbrano lokacijo iskanja ter jezik iskanja. Iskalni volumen lahko preverimo s orodji, kot je ubersuggest.
- Druga lastnost, ki jo moramo poznati za ključne besede je težavnost. Težavnost ključne besede nam pove, kako težko se je visoko uvrstiti na tej ključni besedi. Težavnost je običajno odvisna od iskalnega volumna, lahko pa najdemo tudi izjeme. Tudi to lastnost ključne besede lahko najdemo s orodjem ubersuggest.
- Zadnja lastnost, ki jo nujno morate poznati za ključno besedo, preden nanjo ciljate je iskalni namen. Iskalni namen ključne besede nam pove namen ljudi, ki to ključno besedo poiščejo na spletnih iskalnikih. Ta namen je lahko informativni, nakupni, medijski, navigacijski ali nekaj drugega.
Preden lahko za svojo spletno stran dokončno zberemo ključno besedo moramo preveriti vse zgoraj naštete lastnosti in se prepričati, da se ujemajo s cilji naše spletne strani. Da pa lahko ključne besede lažje sortiramo pa jih razdelimo v dve skupini:
Long tail ključne besede so ključne besede, ki imajo nižji iskalni volumen, posledično imajo tudi manjši level težavnosti. Te ključne besede so običajno daljše in vključujejo vsaj 3 besed. Long tail ključne besede imajo tudi bolj specifičen in konstanten iskalni namen.
Generične ključne besede so popolno nasprotje long tail ključnih besed. Imajo višji iskalni volumen ter višji level težavnosti. Te ključne besede so krajše in vključujejo le 1 do 2 besedi. Imajo tudi več različnih iskalnih namenov.
Izbira ključne besede fantovščina
Spletna stran paintball-ljubljana.si je najverjetneje najboljši primer uporabe ključne besede na slovenskem trgu. Spletna stran cilja na ključno besedo fantovščina, saj ponujajo storitve za fantovščine svojih strank. Ker je ključna beseda fantovščina generična ima večji iskalni volumen in višji level težavnosti. Ker je spletna stran vseeno visoko uvrščena na ključni besedi fantovščina, lahko sklepamo, da je njen SEO ključne besede odličen.
Če pa kot primer vzamemo spletno stran Lekarna-Soča.si ensure, pa lahko vidimo, da tudi spletne strani, ki prodajajo izdelke uporabljajo podobno tehniko SEO ključne besede. Čeprav torej pri Paintball Ljubljana gre za storitev in pri ensure gre za produkt, obe spletni strani uporabljata zelo podobno tehniko izbiranja direktne ključne besede.
SEO ključne besede
Ko smo konec s pregledom ključnih besed in dokončno določimo ključno besedo, na katero bo naša spletna stran ciljala, lahko svojo spletno stran začnemo optimizirati na izbrano ključno besedo. To lahko naredimo v poljubnem okolju za urejanje spletnih strani, ker pa je izmed teh orodij najbolj razširjen wordpress, bomo v tem članku predstavljali primere zanj.
Spletno stran začnemo optimizirati za ključno besedo tako, da začnemo s samo vsebino spletne strani. Najprej v spletno stran vložimo čiste informacije, ki jih bomo kasneje optimizirali za boljše uvrščanje. Zato je najbolj pomemben del grajenja spletnih strani poznavanje svoje vsebine.
Ko imamo vsebino urejeno, lahko začnemo s optimiziranjem. Spletno stran optimiziramo tako, da upoštevamo osnovna onsite SEO pravila spletnega iskalnika na katerega želimo ciljati. Najbolj popularen spletni iskalnik v tem trenutku je Google, zato večina spletnih strani svojo vsebino optimizira po Googlovih pravilih onsite optimizacije.
Googlova osnovna onsite SEO pravila niso preveč zapletena, do njih lahko dostopamo na več načinov, če bi na primer želeli sprotni pregled nad pravilmi, ki jih vaša spletna stran upošteva, potem lahko uporabite orodje, kot je yoast vtičnik. Ta vtičnik vam prikaže vsa osnovna onsite SEO pravila za Google ter vam prikazuje, katera še je potrebno dopolniti.
Primer onsite SEO na kljubske mizice
Najboljši primer onsite optimizacije in pravilnega uporabljanja vsebine lahko vidimo na spletni trgovini Pohištvo123.si kljubske mizice. Ta spletna stran ohranja popolno ravnovesje vsebine in optimizacije, ki jo lahko najdemo zelo redko na spletu. Na spodnji sliki lahko vidite točno kako spletna stran uporablja svoje informacije za reklamiranje svojih izdelkov.
Podoben primer onsite optimiziranja lahko najdemo na veliko slovenskih spletnih trgovinah. Zelo podobno tehniko SEO ključne besede lahko najdemo tudi na Norma.si začimbe. To nam pove, da je ta tehnika optimizacije tako uspešna in popularna, da se je razširila od spletnih strani s pohištvom, do ključne besede začimbe.
Pravila onsite SEO
Osnovna googlova pravila onsite optimizacije so naslednja:
- Vključevanje ključne besede – Ključno besedo, ki smo jo določali v prvem poglavju tega članka moramo sedaj vključiti v spletno stran na čim več načinov. Ključne besede lahko vključimo v tekst, v naslove ter podnaslove, v naslove in vsebino slik in celo v video posnetke, ki jih naložimo na svojo spletno stran.
- Urejanje vsebine – Vsebina na spletn strani mora biti dovolj urejena, da se lahko spletnim iskalnikom, kot je Google predstavi kot kvalitetna vsebina. Na spletni strani mora namreč biti dovolj teksta, kar je vsaj 300 besed (odvisno od težavnosti ključne besede). Skozi ta tekst morajo biti razdeljene slike ter ostale vrste medijev.
- Vključevanje spletnih povezav – Spletne povezave so ključne k uspehu spletne strani. Pomagajo nam s prikazovanjem povezanosti s zunanjim delom spleta ter s povezovanjem svoje vsebine. Vsaka spletna stran mora namreč vključevati nekaj notranjih povezav in vsaj eno zunanjo spletno povezavo.
Držanje teh onsite SEO pravil vam bo omogočilo, da si postavite najboljše temelje za optimizacijo spletnih strani možno. Naslednji koraki, ki jih boste želeli prehoditi s svojo spletno stranjo so napredno optimiziranje ter offsite SEO. O takšnih temah vam močno priporočamo informativne SEO spletne strani, kot SEO-Praktik.si.
Poglejte še: Kako zgraditi SEO optimizirano spletno stran