Optimizacija spletnih strani lahko poteka na veliko različnih načinov, SEO pa se v osnovi deli na dve vrsti: onsite in offsite. Onsite optimizacija je spletna optimizacija, ki se izvaja direktno na spletni strani, ki jo želimo optimizirati. Offsite SEO je optimizacija, ki deluje zunaj targetirane spletne strani, sem spadajo tudi SEO članki.

Kaj so SEO članki

SEO članki so spletni članki, katerih glavni namen je dvigovanje določene spletne strani na spletnih iskalnikih, kot je Google. Ti spletni članki se, kot smo povedali že prej nahajajo zunaj same spletne strani, ki jo želijo dvigniti med ostalimi spletnimi stranmi. Tukaj se pojavi vprašanje, kako imajo ti članki vpliv na njihovo targetirano spletno stran?

Odgovor je preprost: preko spletnih povezav. Spletne povezave oziroma linki so glavni način optimizacije spletnih strani preko offsite optimizacije. Tako delujejo tudi ostale metode offsite SEO, kot so lahke in srednje povezave. Te vrste povezav gradimo v privatnih sporočilih in na spletnih forumih ter blog objavami.

SEO članke objavljamo na tujih spletnih straneh, na katerih imamo dovoljenje objavljati svoje članke, lahko pa tudi sami kupimo novo domeno samo za offsite SEO naše primarne spletne strani. V prvem primeru nas bo offsite SEO stal manj, v drugem pa bo tema spletne strani bolj urejena ter bo SEO bolj efektiven. Odločitev je vaša.

Onsite SEO članki na primeru tens

Veliko spletnih strani vključuje tudi onsite SEO članke. Te spletne strani so večinoma informativne spletne strani. Ti članki so dobri za razširjanje vsebine na spletni strani ter kreiranje notranjih povezav.

Primer takšnega onsite SEO članka lahko vidimo na spletni strani Lekarna-Soča.si tens, kjer je avtor spletne strani napisal članek za informiranje strank o produktu tens, ki ga spletna stran prodaja. Članek je zelo dober primer, saj je obširen, natančen in hkrati ni zapleten.

seo članki

Kako pisati SEO članke

SEO članke pišemo kot navadne spletne članke. Ob pisanju upoštevamo osnovna SEO pravila, saj uvrstitev tega članka na Googlu tudi vpliva na moč članka, ki ga bo imel na spletno stran. Zelo pomembno je, da članki vsebujejo dovolj vsebine (vsaj 300 besed) in, da je vsebina enakomerno porazdeljena.

Grajenje povezav na našo targetirano spletno stran iz SEO člankov tudi ni zapleteno. Nekaj zunanjih povezav bomo morali narediti samo zaradi optimizacije, zato je dobro, da v eno izmed teh povezav vključimo našo spletno stran. Pomembno je, da povezavo naredimo s pravilnim alter tekstom, saj tudi to vpliva na moč povezave.

Tematika SEO članka je tudi pomembna spremenljivka. Če želimo, da imajo naši offsite članki večji vpliv na našo ciljano spletno stran, moramo tudi te strani vssebinsko prirediti, da bodo podobne naši originalni spletni strani. Več skupnih ključnih besed kot imata ti dve spletni strani, boljši bodo rezultati.

Če gradite SEO članke na tuji spletni strani tega ne morate narediti. Zato je največ kar lahko naredite to, da se vaši SEO članki držijo podobne tematike

Odličen primer pisanja SEO člankov na spletni strani SvetMagnetov.com

Na spletni strani SvetMagnetov.com neodim lahko vidimo zelo dobro napisan spletni članek, ki opisuje neodim. Neodim je vrsta magnetov s veliko močjo in nizko težo. Te magnete spletna stran prodaja po ugodni ceni, hkrati pa prodaja še druge magnetne izdelke.

Osnovna pravila offsite optimizacije in primer na Pohištvo123

V prejšnjem poglavju smo omenili, da moramo pri optimizaciji SEO članka upoštevati osnovna SEO pravila. Po ta pravila optimizacije spletnih strani spadajo:

  • Ustrezno urejanje vsebine. Vsebine na spletni strani mora biti dovolj, težja kot je ključna beseda na katero ciljamo, več vsebine moramo vključiti v spletno stran. Ta vsebina mora biti enakomerno porazdeljena med različnimi vrstami medijev, kot so besedilo, slike ter videji.
  • Kreiranje povezav. Povezave so zelo pomembne za optimizacijo in če vključimo samo povezavo do spletne strani, ki jo želimo dvigniti na Googlu to ne bo dovolj. Spletne strani do katerih bomo gradili povezave morajo biti podobnih tem kot naša spletna stran.
  • Vključevanje ključnih besed. Našo ciljano ključno besedo moramo vključiti v spletno stran na čim več različnih načinov. Vključimo jo lahko v naslove, podnaslove, v besedilo ter v imena slik ter v meta opis spletne strani.

Več o tej temi si lahko ogledate v spodnjem video posnetku, ki vam ga ponuja popularen SEO mojster Ahrefs:

Najboljše upoštevanje teh pravil lahko vidimo na spletni strani Pohištvo123.si pisarniški stoli. Ta prodajna spletna stran je zelo izkušena v optimizaciji, zato je popoln primer za SEO članke. Na spletni strani lahko najdemo veliko člankov, ki govorijo o različnih temah, v tem primeru o pisarniških stolih.

seo članki

Orodja za grajenje boljših SEO člankov

Grajenje SEO člankov je lahko zapleteno delo, če ne uporabljamo nobenih orodij. Zato vam bomo našteli nekaj orodij, ki vam bodo olajšala delo s pisanjem spletnih člankov.

Spletno orodje Ubersuggest je spletna stran namenjena pregledovanju ključnih besed. To orodje vam lahko prihrani ure dela, saj vam v trenutku prikaže podrobne podatke o katerikoli ključni besedi. Ubersuggest lahko tudi upošteva lokacijo iskanja, kar ponuja še bolj natančne rezultate.

StartPage je anonimni iskalnik, ki prikazuje rezultate identične Googlovim, le da pri tem ne upošteva vaše lokacije ter vaše iskalne zgodovine. Ta iskalnik je narejen za pregledovanje uvrstitev spletnih strani, zato vam ga močno priporočamo.

Detailed SEO extention je dodatek za chrome brskalnik, ki vam bo pomagal pri pregledovanju spletnih strani. To orodje vam samo z enim gumbom ob obisku katerekoli spletne strani prikaže podrobne statistike o tej spletni strani. To vam bo še posebaj pomagalo pri iskanju vzgledov.

Če detailed SEO extention uporabimo na primeru Paintball-Ljubljana.si laser tag lahko vidimo, da ima spletna stran 1653 besed. Ne samo to ampak ima spletna stran tudi 28 omenjeno ključno besedo laser tag, kar je ogromno. Spletna stran ima 12 naslovov, kar nam pove, da avtorji Paintball-Ljubljana.si znajo pravilno porazdeljevati vsebino.